Nauta Shiprepair yard

2016

20.12.2016

Montaż skruberów

Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. Dziś w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.

17.12.2016

M/V Skagerak już na wodzie

W piątek i w sobotę (16 i 17 grudnia) Stocznia Remontowa Nauta przeprowadzała operację wodowania statku naukowo-badawczego dla Uniwersytetu w Goteborgu. Już niebawem jednostka zostanie oddana do eksploatacji.

Budowa statku rozpoczęła się w styczniu 2015 r. od ceremonii umieszczenia szczęśliwych monet pod kilem i położenia stępki. Statek ma ponad 49 m długości, 11 m szerokości i waży około 800 ton. Jego pokład pomieści pięcioosobową załogę oraz dwudziestu naukowców.

29.11.2016

Catharina Schulte w SD I

Kontenerowiec Catharina Schulte przechodzi drugi remont klasowy w Stoczni Remontowej Nauta. Prace prowadzone są w suchym doku SD I.

Catharina Schulte to kolejny statek indyjskiego managementu grupy Bernhard Schulte Shipmanagement remontowany w ostatnim czasie w Stoczni Nauta – we wrześniu dla tego samego klienta stocznia remontowała siostrzany statek – Margaretha Schulte.

07.11.2016

Nauta zbuduje pięć nowych statków

Stocznia Remontowa Nauta podpisała kontrakty na budowę pięciu częściowo wyposażonych statków do połowu ryb. Wszystkie jednostki zamówił duński klient – Karstensens Skibsvaerft AS.

Statki powstaną w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku, będą to trzy trawlery i dwa trawlery pelagiczne. Najmniejsza jednostka będzie miała prawie 50 m, natomiast największy statek będzie mierzył 82 m długości. Łączna waga kadłubów wszystkich pięciu jednostek wyniesie 5 428 ton. Dwie z pośród zamówionych jednostek zostaną dostarczone zamawiającemu w 2017 r, a kolejne w I i II kwartale 2018 r.

31.10.2016

Prom Mazovia w Naucie

W poniedziałek 31 października do Stocznia Nauta przypłynął prom Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W trakcie najbliższych dni na jednostce zostanie wykonany remont dokowy.

W suchym doku SD I przeprowadzone zostaną prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, rampach i w zbiornikach, naprawa płetw sterów, prace elektryczne, maszynowe oraz prace w części hotelowej.

17.10.2016

Remonty okrętów rakietowych w Stoczni Nauta

W Stoczni przebywają dwa okręty rakietowe należące do Marynarki Wojennej – ORP ORKAN i ORP PIORUN. Na jednostkach Stocznia prowadzi naprawę główną i dokową.

Na obu okrętach prace prowadzone są w zakresie naprawy głównej silników napędowych, naprawy systemów walki, nawigacji i łączności, a także systemów ogólnookrętowych. W ramach prac dokowych na okrętach odtwarzane są powłoki malarskie oraz ochrona antykorozyjna kadłuba.

11.10.2016

Przegląd klasowy jednostki Baltic Soul

W Stoczni Nauta po raz kolejny przebywa zbiornikowiec pływający w barwach firmy Interorient Shipmanagement. Tym razem niemiecki armator powierzył wykonanie remontu na jednostce Baltic Soul.

Piętnastoletni zbiornikowiec przejdzie w Stoczni Nauta trzeci remont klasowy. W trakcie pobytu jednostki w stoczni zostaną wykonane m.in. standardowe prace maszynowe, rurarskie, konserwacyjno-malarskie i prace stalowe w zbiornikach balastowaych oraz na kadłubie. Zbiornikowiec ma 182,5 m długości i ponad 27 m szerokości. Posiada kadłub o podwójnym poszyciu oraz wysoką klasę lodową.

07.10.2016

Nauta świętuje 90 urodziny

Minęło 90 lat od dnia, kiedy Rada Miejska Gdyni przyjęła uchwałę o budowie przemysłu stoczniowego w tym mieście. 7 października 1926 r. jest symboliczną datą utworzenia Stoczni Remontowej Nauta. Z tej okazji już jutro w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbędzie się uroczysta, jubileuszowa gala. Z okazji jubileuszu przypominamy najważniejsze wydarzenia w historii najstarszej polskiej stoczni.

Początków przemysłu stoczniowego w Gdyni można doszukać się już na początku lat 20. Minionego stulecia, kiedy to w rejonie ulicy Waszyngtona Franciszek Ledke otworzył warsztat szkutniczy zajmujący się budową kutrów rybackich. Nazwa Nauta po raz pierwszy pojawia się w 1927 r., wtedy grupa inżynierów (Witold i Zygmunt Andruszkiewiczowie, Stanisław Kisiel i Samuel Elper) założyła przedsiębiorstwo o tej właśnie nazwie.

27.09.2016

Prace na dwóch fregatach rakietowych typu Oliver Hazard Perry – ORP “Gen. K. Pułaski” i ORP “Gen. T. Kościuszko”

Stocznia Remontowa Nauta udziela wsparcia technicznego w związku z realizacją umowy rządowej na usprawnienie systemów walki na okrętach.

ORP „Gen. K. Pułaski” i ORP „Gen. T. Kościuszko” to siostrzane fregaty rakietowe, podarowane Marynarce Wojennej RP przez rząd Stanów Zjednoczonych. Mają 135,6 m długości i prawie 14 m szerokości. Głównym przeznaczeniem fregat typu OHP jest poszukiwanie i zwalczanie okrętów podwodnych, zwalczanie sił napadu powietrznego oraz zwalczanie okrętów nawodnych, a także osłona własnych statków i patrolowanie szlaków komunikacyjnych. Oba okręty biorą udział w międzynarodowych operacjach NATO i ćwiczeniach, w ostatnim czasie ORP „Gen. T. Kościuszko” wrócił z misji NATO na Morzu Śródziemnym związanej z ochroną południowej flanki sojuszu.

21.09.2016

Podwójne remonty w Stoczni Nauta

W dwóch dokach stoczni Nauta trwają podwójne remonty – w suchym doku SD I zadokowano dwa gazowce greckiego armatora Stealth Maritime Corporation, natomiast w doku pływającym nr 4 przebywają dwa drobnicowce Wilson Calais i Sunna.

Gazowce do przewozu LPG – Gas Cathar i Gas Myth przechodzą remonty klasowe, obejmujące wykonanie prac na linii wałów, rurarskich, stalowych i konserwacyjno-malarskich. Gas Cathar został wybudowany w 2001 r., ma 119 m długości i prawie 19 m szerokości. Nieco mniejszy jest Gas Myth, którego długość wynosi 99,9 m, a szerokość – 17, 6 m. Drugi ze statków jest też młodszy, został zbudowany w 2011 r.

Page 1 of 3 « Previous Next »
© Stocznia Remontowa Nauta. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i administracja eximius.pl