Nauta Shiprepair yard

2016

29.04.2016

Kolejne wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta

29 kwietnia w Zakładzie Stoczni Nauta w Gdańsku odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego statku rybackiego Kings Cross. Było to drugie w tym roku i dziesiąte wodowanie od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów.

Kings Cross ma 78 m długości i ponad 15 m szerokości, wysokość do pokładu głównego jednostki wynosi 6,5 m. Jest to nowoczesny statek trałowy, który będzie łowił ryby siecią przyciąganą do burty. Do przechowywania ryb na jednostkach tego typu instalowane są stalowe zbiorniki z wodą morską. Elektroniczne urządzenia, takie jak szperacze i echosondy, które lokalizują ławice, oceniają ich wielkość i ustalają optymalną trasę zarzucania sieci, pozwolą zwiększyć efektywność poszukiwania ryb.

26.04.2016

Startuje budowa trawlera dla Szkotów

26 kwietnia w obecności armatora w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku Ocean Star. Tym samym oficjalnie zainaugurowano budowę jednostki.
21.04.2016

Pomorze już w Naucie

Po zakończonym z sukcesem remoncie Podlasia, do Stoczni Nauta wpłynęła właśnie siostrzana jednostka tego masowca – m/s Pomorze. W suchym doku SD I masowiec przejdzie swój drugi remont pośredni, podczas którego wykonane zostaną prace konserwacyjno-malarskie, przegląd zaworów i steru oraz prace w ładowniach i na dźwigach.

Pomorze jest standardowym masowcem typu handy-size, wyposażony jest m.in. w 4 dźwigi pokładowe oraz ładownie o pojemności37 tysięcy ton. Jednostka ma prawie 190 m długości i 28,5 m szerokości, została zbudowana w 2008 r. Masowiec jest nowoczesnym statkiem, spełniającym najnowsze wymagania Międzynarodowej Organizacji Morza i towarzystw klasyfikacyjnych. Nie jest pierwszy pobyt Pomorza w Stoczni Nauta. Latem 2011 r. masowiec przeszedł w gdyńskiej stoczni remont dokowy

07.04.2016

Dwa nowe trawlery powstaną w Stoczni Nauta

31 marca Stocznia Remontowa Nauta podpisała dwa kontrakty na budowę częściowo wyposażonych trawlerów rybackich. Obie jednostki zamówił stały klient Nauty – duńska stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S.

Pierwszy kontrakt dotyczy budowy jednostki o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Zatem wielkością będzie to statek zbliżony do dwóch innych sejnerów, które Nauta wybudowała dla tego samego klienta – Kvannoy i Beinur (69,96 x 15,2 m). Zdanie jednostki o numerze budowy B-436 planowane jest na marzec 2017 r.

Drugi z zakontraktowanych trawlerów będzie nieco mniejszy, jego wymiary wynoszą 63 m długości i 12,8 m szerokości. Jednostka o numerze budowy B-437 zostanie przekazana w lipcu 2017 r.

04.04.2016

M/v Point Lisas Pearl w stoczni Nauta

Po wydokowaniu masowca Podlasie do suchego doku SD I trafiła jednostka m/v Point Lisas Pearl. Stocznia Nauta wykona na statku remont dokowo-konserwacyjny.

Point Lisas Pearl został wybudowany w 1984 r. w japońskiej stoczni Sanoyas Shipbuilding Corporation, ma 187,5 m długości i ponad 29 m szerokości.

Remont prowadzony jest na zlecenie firmy SMT Ship Management & Transport Limited, która jest czescią grupy SMT Shipping. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z tym armatorem - we wrześniu ubiegłego roku Nauta wykonała remont klasowy masowca Bahamas Pearl. Flota armatora składa się z 37 statków, głównie masowców, statków samowyładowczych i cementowców.

Po zakończeniu remontu jednostka zmieniała nazwę na m/v Bontrup Pearl.

31.03.2016

Nauta remontuje Podlasie

Od kilku dni masowiec Polskiej Żeglugi Morskiej przebywa w stoczni remontowej Nauta, gdzie przechodzi swój drugi remont pośredni. W pierwszych dniach pobytu jednostki w stoczni zostały wykonane prace dokowe. Obecnie statek znajduje się przy nabrzeżu, gdzie kontynuowane są prace remontowe.
22.01.2016

Wodowanie specjalistycznej jednostki w stoczni Nauta

22 stycznia w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta zwodowany został częściowo wyposażony statek do obsługi farm wiatrowych (Service Offshore Vessel) zamówiony przez norweskiego klienta – Havyard Ship Technology. Dla stoczni Nauta jest to pierwsze wodowanie w tym roku.

Esvagt Njord ma prawie 84 m długości i ponad 17 m szerokości, a jego zanurzenie wynosi 7,7 m. Statek będzie pracował przy obsłudze farmy Dudgeon u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii. Na jego pokładzie zakwaterowanie znajdzie załoga zajmująca się serwisowaniem i konserwacją wież wiatrowych.

18.01.2016

Odnowiony Dar Młodzieży

Stocznia Remontowa Nauta zakończyła remont żaglowca szkolnego Akademii Morskiej w Gdyni – Daru Młodzieży. Prace obejmowały wykonanie remontu wnętrz oraz remontu klasowego jednostki.
Page 3 of 3 « Previous Next »
© Stocznia Remontowa Nauta. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i administracja eximius.pl