Nauta Shiprepair yard

Zakończenie remontu jednostki m/f Polonia

Już drugi rok z rzędu miesiące zimowe to bardzo pracowity czas dla stoczniowców z Nauty. Wbrew opinii o tym, iż zima to w remontach statków martwy okres, doki i nabrzeża przy Czechosłowackiej są pełne! Co więcej, do gdyńskiej stoczni wpływają nowoczesne, zaawansowane technologicznie jednostki armatorów należących do czołówki firm żeglugowych.

Jednym z najbardziej interesujących projektów Nauty był w ostatnim czasie remont promu Polonia, który w pierwszej połowie lutego przechodził remont w suchym doku SD II. W niedzielę 15 lutego, po zakończonych pracach, prom gotowy do powrotu na swoją stałą trasę, opuścił zakład przy Czechosłowackiej. Stocznia Nauta wykonała remont dla czwartego odnowienia klasy. Zakres prac obejmował przegląd na doku (w tym uszczelnienie wałów, remont śruby i armatury dennej i burtowej), modernizację systemu środków ładunkowych, prace maszynowe, remont urządzeń sterowych, wymianę rurociągów oraz prace na silnikach elektrycznych.

Jednostka imponuje nie tylko swoimi gabarytami, ale przede wszystkim wyposażeniem – jest to najnowocześniejszy polski prom pływający po Bałtyku. Od 1995 r. obsługuje trasę Świnoujście – Ystad. Polonia znana jest z licznych atrakcji, które uprzyjemniają podróż pasażerom – na jej pokładzie znajdują się między innymi restauracje, dyskoteka, bary koktajlowe i kasyno. Ro-pax, pływający w barwach Unity Line zabiera na swój pokład 1000 pasażerów, 150 samochodów osobowych, do 120 ciężarówek i opcjonalnie 600 m wagonów kolejowych. Polonia może osiągać prędkość ponad 20 węzłów. W lipcu i sierpniu 2014 r. Nauta wykonała także remonty dwóch innych promów pasażersko-ładunkowych pływających w barwach Unity Line m/f Gryf i m/f Wolin.

nauta_mf-polonia-drydocking_4778.jpg
nauta_mf-polonia-drydocking_4972.jpg
nauta_mf-polonia-drydocking_5271.jpg
nauta_mf-polonia-drydocking_5395.jpg
© Stocznia Remontowa Nauta. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i administracja eximius.pl